Jaké myšlenky máš, takový život žiješ!

05.10.2014 18:16

Statenice - Ing. Hana Mesiereurová žije ve Statenicích sedm let. Pochází z Prahy, ale potřeba blízkosti přírody a klidu ji přivedla do poklidné obce nedaleko Prahy. Přestože vystudovala ČVUT v Praze, je kromě technického zaměření i na velmi vysoké duchovní úrovni. Proto se v roce 2008 rozhodla věnovat aktivně alternativnímu léčení. S paní Hankou je nejlépe si povídat osobně, protože kdybych chtěla sdělit všechno, co jsem se od ní dozvěděla, byl by tento článek snad nekonečný. Přiblížím vám ty nejdůležitější věci, o kterých jsme si povídaly.

Zabýváte se alternativním léčením. Co se pod tímto pojmem skrývá?
Alternativní léčení je celostní přístup k člověku, kdy je problém řešen ve vzájemné souvislosti jeho psychické, fyzické a duchovní stránky. Existuje mnoho metod léčení, já používám hlavně tyto: Reiki, Spiritual Response Therapy (SRT) a Spiritual Restructuring (SpR). Stále mě překvapuje jejich účinnost. Umím pomoci lidem zejména v oblasti zdraví těla a duše, ale i zlepšení mezilidských vztahů. Především bych chtěla, aby lidé věděli, že alternativní medicína existuje, a v čem jim může pomoci. Jsou to například psychosomatické potíže, jak označuje klasická medicína nemoc, kdy se přes veškerá vyšetření nepodaří nalézt její příčinu. Ale metodou SRT lze snadno odstranit i běžné problémy třeba bolest zad, kloubů, apod.. Setkávám se s lidmi, kteří o alternativním léčení nevědí vůbec nic a někteří z něho mají obavy. Já tomu rozumím. Člověk může narazit na někoho, kdo i přesto, že to dělá s dobrým úmyslem, to dělá špatně. Používá metody, na které nemá odbornost nebo je nepoužívá správně. Při léčení je třeba zpětná vazba od klienta. Já mám technické vzdělání a jsem zvyklá si vše a tedy i účinky léčby ověřovat a s klientem zůstávám v dlouhodobějším kontaktu.

Jak jste přišla na to, že jste schopná alternativní léčby?
Člověk musí nejdříve pochopit určité souvislosti a ujít poměrně dlouhou cestu, aby byl schopen do těchto metod vstoupit. Jinak chápou podstatu věci lidé, kteří jsou alternativním metodám nakloněni než ti, kteří se duchovnem vůbec nezabývají. V podstatě to ale není vůbec složité. Nicméně tomu co dělám, předcházela osobní zkušenost. Já jsem k těmto metodám došla přes zdravotní problémy nejmladšího syna. Od dvou měsíců měl opakované záněty průdušek a tím, jak neustále dostával antibiotika, mu téměř selhal imunitní systém. Díky tomu nemohl být ani očkován podle standardního dětského očkovacího kalendáře. Měl velké problémy a já jsem si připadala jako ve slepé uličce. Jakmile přišel další zánět, s ním přišla i další antibiotika. Byla jsem zoufalá a rozhodla se, že budu se synem chodit k léčiteli. Jeho stav se začal lepšit a já jsem pochopila hlubší souvislosti života. Začala jsem se víc věnovat duchovnímu studiu, protože tyhle věci mne zajímaly již od mládí. S léčením jsem začala u sebe a postupně jsem pracovala na členech mé rodiny. Velká škoda je, že mnoho lidí neví, o co všechno se připravují.

V jakém smyslu připravují?
Člověk vnímá spoustu, zdánlivě nepodstatných jevů. Otázka je zda ví, co znamenají. Někdy se stane, že vám například začne pískat v uchu. Přejdete to jako něco nedůležitého. Ale když se začnete zajímat o to, kdy to bylo, zjistíte, že v tu chvíli hrozilo někomu z vašich blízkých nebezpečí nebo že o vás někdo mluvil. Nemuselo to být ve zlém, ale prostě někdo „aktivoval vaši energii“. Nebo krásné téma „náhody“. Tak zvaná náhoda není ve skutečnosti náhoda, je to reakce a naše akce. Je velmi zajímavé pozorovat své myšlenky, kdo smýšlí negativně, negativní se mu vrátí a naopak. Tady mě napadá výstižné přísloví: „Jaké myšlenky máš, takový život žiješ.“ A pokud zjistíte, že tyto věci fungují, začne vám vrtat hlavou, proč tomu tak je. Když si to ověříte, dojde vám, že musí fungovat vzájemné propojení lidí. To znamená, že mezi sebou máme energetickou vazbu. Takové vazby fungují nejen mezi blízkými a příbuznými, ale i mezi ostatními lidmi, ačkoliv je neznáme. Z toho vyplývá, že je možné léčit i člověka bez jeho fyzické přítomnosti. Metoda SRT dále umožňuje léčení například různých závislostí, úzkosti, fobií, stresu a obecně nechuti k životu.

Není to moc složité? Jak to všechno souvisí s uzdravením?
Složité to není jen pro někoho možná neobvyklé téma. Lidské tělo má energetický obal, kterému se říká aura. U každého člověka je jinak velký, podle toho, v jakém dostatku nebo nedostatku vesmírné energie žije. Energie proudí hlavním kanálem vedoucím podél páteře, říká se jí reiki nebo také čchi. Zprůchodněním tohoto kanálu se zlepší vnímání okolního světa, ale i sebe sama. Energii nasáváme nevědomě temenem hlavy, proudí celým tělem až ke kostrči a napájí jednotlivá energetická centra – čakry, které máme v těle. Těch hlavních je sedm. Každá čakra zásobuje energií dané orgány. První je v úrovni rozkroku, druhá je sexuální čakra, potom je žaludeční, srdeční, krční, čelní a ta poslední je na temenu hlavy. Je to napojení směrem nahoru, k vesmíru. Když energie proudí volně, může čakry dobře vyživovat. Pokud vznikne nějaký blok, čakra se uzavře, neproudí tudy energie a s největší pravděpodobností začne mít člověk problémy s příslušnými orgány. Když se podaří tento blok odstranit, což není žádný složitý proces, říká se tomu harmonizace těla, orgány se začnou postupně samy uzdravovat. A pak se mi stane, že mi třeba klient druhý den napíše, že nemá vůbec hlad, získal totiž spoustu energie jinou cestou. Naše tělo má obrovskou samo-uzdravovací schopnost, pokud mu zároveň poskytneme zdravou stravu a pohyb. Ve všeobecném povědomí lidí je zažité, že když máme nějaký zdravotní problém, jdeme k lékaři a on za nás problém vyřeší tím, že nám dá pilulky. Podle mne je to ale špatně. Problém vidím v tom, že lidem nikdo neřekl, aby o tom přemýšleli jinak. A lékař nemá čas na to, aby zkoumal duševní příčinu. Už podle druhu nemoci, která nás trápí, můžeme rozpoznat, co děláme v životě špatně či jaké problémy neřešíme. Nebolí vás ten žaludek proto, že nemůžete něco ve svém životě strávit? A co záda? Nenaložili jste si toho příliš? Velmi dobře to popisují tzv. duchovní příčiny nemocí.

Co když ale někdo na tyto principy nevěří?
Znám takové lidi. Dnes hodně žijeme na materiální úrovni a neumíme naslouchat svému tělu. Určitě znáte ty pocity, když děláte něco, co vás baví. Dříve jsem moc ráda hrála na violoncello, pokaždé se mi tělem rozběhl takový pocit šimrání nebo mrazení. Když děláte to, co vás baví, příliv energie v těle sílí a to je to nejlepší, co můžete pro sebe udělat. Protože v tu chvíli se v těle rozběhnou samo-uzdravovací procesy. Proto by měli lidé co nejčastěji dělat to, co je baví, potom budou zdravější a šťastnější.

To zní strašně jednoduše…
Vždyť ono to taky je jednoduché. Nejdůležitější je pochopit co nám naše tělo říká, otevřít se a mít víc rádi sami sebe. Já se podle svých nejlepších schopností snažím být mým klientům co nejvíce nápomocná. Pokud se chcete o léčebných metodách dozvědět více, můžete navštívit moje internetové stránky www.svobodaduse.cz, kde najdete nejen informace o mně, ale také certifikáty o mojí způsobilosti tyto léčebné metody používat a samozřejmě i reakce a zkušenosti mých spokojených klientů. Za všechny ocituji vyjádření jednoho:„Čekala jsem dnes, až mnou zase při rehabilitaci projede ostrá bolest v zádech a ono NIC! Neumíte si představit, jak může být takové NIC krásné. Děkuji.“ A tohle mě vždycky naplní radostí a ještě víc si uvědomím, že to co dělám, má opravdu smysl!

Tento článek byl publikován ve StředoČech.net 10/2014.